Dicle Elektrik, tarımsal sulama abonelerinin biriken borçları nedeniyle yeni tedbirler aldı. Borcunu ödemeyen abonelere elektrik verilmeyeceği açıklandı.

Diyarbakır merkezli Dicle Elektrik, dağıtım bölgesinde bulunan tarımsal sulama abonelerinin vadesi geçmiş elektrik borçlarının sürdürülemez seviyelere ulaştığını belirterek yeni uygulamaları devreye aldığını duyurdu.

Şirket, borcunu ödemeyen tarımsal sulama abonelerine borçları kapatılıncaya kadar elektrik verilmeyeceğini açıkladı.

Şirket tarafından yapılan açıklamada, bölgede tüketilen elektriğin yaklaşık üçte birinin tarımsal sulamada kullanıldığı belirtilirken, ödenmeyen borçların hizmetin sürdürülebilirliğini tehdit ettiği ifade edildi.

ENÇOK BORCU OLAN İLLER

Açıklamaya göre tarımsal sulama abonelerinin toplam borcunun yüzde 95'i Şanlıurfa ve Mardin'den kaynaklanıyor. Şanlıurfa'da yaklaşık 21 bin, Mardin'de ise yaklaşık 8 bin abonenin elektrik borcunu ödemediği bildirildi.

Dicle Elektrik yetkilileri, tarımsal sulama abonelerine bugüne kadar hasat sonrası ödeme, gecikme bedeli alınmaması, borç yapılandırması ve çeşitli ödeme kolaylıkları sunulduğunu ancak önemli bir kesimin borçlarını ödememeye devam ettiğini belirtti.

BORCU OLMAYAN ÇİFTÇİLERE JENERATÖR DESTEĞİ

ÖSYM'e açıkladı, YKS'de ilk kez uygulanacak
ÖSYM'e açıkladı, YKS'de ilk kez uygulanacak
İçeriği Görüntüle

Şirket, uygulamadan borcunu düzenli ödeyen çiftçilerin etkilenmemesi için ek önlemler de aldı. Bu kapsamda 1.000 jeneratör için tedarik sürecinin başlatıldığı açıklandı.

Borcu bulunmayan ancak uygulama sırasında enerji kesintisinden etkilenen tarımsal sulama abonelerine jeneratör tahsis edileceği, kurulum işlemlerinin şirket ekipleri tarafından yapılacağı ve yakıt giderlerinin de Dicle Elektrik tarafından karşılanacağı bildirildi.

Dicle Elektrik, tarımsal sulama abonelerini mağduriyet yaşamamaları için vadesi geçmiş borçlarını ödemeye davet etti.

Muhabir: EYÜP KAÇAR